söndag 13 maj 2012

Vinnare av Sportfish Masters Deltävling Figeholm / Oskarshamn



 Först av allt vill jag tacka Martin Udd  nere på Hobby & Fiske till att vi kan ha tävlingen här utan dig skulle vi inte ha haft den så tack så mycket för allt!!!, Sportfish Masters tack för en riktigt bra tävling! och alla andra som va med tack så mycket!

Så va Sportfish Masters Figeholm / Oskarshamn färdig dagen började med att Muffen åkte och hämtade Mig (Rogge) och Hultan packar in grejorna i bilen sen bär det i väg mot Figeholm som vanligt är det mycket skämt i bilen ingen av oss har så stora förväntningar, vi kommer fram lastar av allt i båten och åker vidare för inskrivning.
82cm

71 cm
Efter det är det genomgång vi får lite information om dom nya mätbrädorna och område vi kan fiska på. vi är som gott sist ut  när tävlingen har börjat, dagen innan hade vi en plan som vi följde hela dagen. det tar nog 10 - 15 min innan vi har kommit fram till ett riktigt het ställe ankrar upp och sätter igång. Börjar så där jag slänger bort ett nyinköpt drag bara efter 2-3 kast bara att plocka upp ett annat spö  jerk blev det,  med det nyinköpta draget från JW Lures och efter 2 kastet så är det något som är uppe och tar betet men missar, kastar igen och pang där satt första fisken 71 cm lång gött bra början.  Sen är det muffens tur att kasta bort en 4-play.
Grattis Gotland för längsta fisk 94 cm
73 cm
Efter det har Muffen på en riktigt fin runt 75cm men den sliter sig, några kast efter det får Muffen en på 71 cm Hultan en på 73cm och sen bara rullar det på vi får fiskar runt 60-70 cm, vi flyttar oss till en annan vik och ankrar upp jag vevar in och sätter mig i en sten och fan va jag sitter men får det att släppa  och vevar in gör ett vevstopp  och PANG där sitter den en gädda på 82cm fan va gött stämningen är på top i båten nu vi har riktigt gött fiske.

Ringer runt lite och kollar va folk har fått vi får reda på att vi ligger riktigt bra till på 362cm  som vi hade då. men vi fortsätter flyttar oss lite till ankrar upp vi vill ju ha en till runt 75 cm för att hoppas på en top 3 och då händer det vi får fisk efter fisk sen pang dubbel hug Hultan och jag vi kollar fiskarna min ser riktigt bra ut över 70 cm så vi tar upp den mäter och  tar kort NICE 75cm där va vi uppe i 373 trodde vi :) kl börja bli mycket och vi rör oss till målgång vi får ett par gäddor på vägen tillbaka. när vi kommer i land så är vi riktigt nervösa vi vet att vi ligger bra till men vågar inte hoppas på för mycket. vi är det sista laget att regestrera fisk och väntan är olidlig, vi går ut och det tar lite tid innan resultatet är färdigt.

 Så börjar det dom börjar med längsta gäddan och den går till Mattias "gotlan" Jansson från Baltic Heroes som fick en fin gädda på 94cm sen kommer 2 reserv och jag tror det va Baltic heroes efter det 1 reserv och det är Team Armagäddon 1 efter det är det 3 platsen och det blev SK Bottennapp på 357cm 2 platsen gick till Team Lusox 360cm och så har vi då förstaplatsen den gick TILL OSS!!!! vi fick 370cm och är vidare för finalen i Göteborg den 11-12 oktober.




Fiska Korklöst, Skitfiske på er!  

//Team Gedda, GunkiBoys! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar