fredag 4 maj 2012

Oskarshamn Pike open

Team Gedda med fina priser från tävlingen

SÅ va det tävling för en vecka sen det började med samling  med lite genomgång och fiske snack, efter det bar det i väg på jakt efter den STORA. Vi kom ner till båten och rigade och fixade till båten sen bar det i väg 20+ min innan första kastet kom och ja helt stendött va det i första viken vi kom till  efter det så fortsatte vi norr ut och började få lite fisk va rätt så segt fiske inte mycket efterfölj eller påslag men ett par fick vi. till slut hittade vi en fin liten vik som vi trodde stenhårt på men när vi kommer fram så är det inte en ända gnutta gräs i viken,  men vi bestämmer oss för att testa ändå och efter bara ett par kast så sitter första fiske några kast efter det så får Hultan ett halvdant hugg och som alltid när det hugger och man inte ser fisken undrar man nu om den va stor. Och Stor va den bara en meter från båten kommer det en gädda som man nästan vill hoppa i vattnet och slita upp  med händerna,  över metern och fet som en gris va den. Så vi ankrade upp mitt i viken och låg och kastade efter den i någon timme och då small det på för Muffen 2-3 riktigt fina spögung  blev det sen inget på kroken.  så vi begav oss vidare och hittade en kanal  runt 3-4m djup och fick ett par fina gäddor men inget stort. men kul va det.

Lite näring måste man ju ha med sig ut :)
Poooff och 50 m lina va det!!
Andra dagen begav vi oss söder ut efter stor pike runt kl 8:00 va vi ute och letade fisk, fick inte mycket på morgonen,  men vi träffade Team munterjerkarna och låg och pratade lite med dom sen så åker dom cr 30m från oss där vi låg och vi åker neråt  till en liten vik och fiskar helt ostörda ovetande att 5-10 min efter att vi åkte så  tog dom en fisk på 101cm. Vi fortsate att jaga stor fisk men ingen stor fisk blev det vi fick 45 gäddor på 2 dagar och den största i båten va 73cm fick troligtvis mitt nya smeknamn under dom 2 dagarna KingPin blev det efter alla smågäddor. Sen va det att åka tillbaka till prisutdelningen det första man frågan va vem vann? så säger dom att TTeam Munterjerkarna drog den största fisken och vi bara tänkte fan så nära men ändå så långt i från. men ett stort Grattis till Micaela som tog vinnargäddan på 101cm 9,25 kg.
  Så nu är det bara att se framåt är en tävling den 12 maj Sportfish Masters som vi ser fram emot.

Kommer lite fler bilder senare.