tisdag 22 maj 2012

En tur på pölen



Så va Hultan och jag ute i söndags, det va fruktansvärt klart i vattnet och det va ju både tråkigt och kul på samma gång, Fisket va riktigt trögt men vi fick se mycket fisk stora Abborrstim som simmade omkring,  försökte lite både med spinnare och giggar mitt framför snoken på dom men  inte ville dom hugga, lite gäddor såg vi med  som låg  ibland blåstången både långt in till land och uppe på grunden.
Det blev tillslut en riktigt fin dag strålande sol och  lite lätt vind riktig skönt men inte mycket fisk, 5 gäddor i båten den största på 80 cm runt ett par kg och en abborre.


Får hoppas på lite bättre fiske i helgen,  va nere på hobby och fiske idag så det blir att testa lite nya drag och mitt ny inköpta  Gunki  HI S-H 240, 20-40 gram ska bli riktigt skoj blev lite nya beten med ett Biwaa S´trout Fire Tiger är ett Swimbait med S action,  sen va jag tvungen att att ha ett  Freddy Catwalk Deep från Illex är riktigt nöjd med det efter att ha fiskat mycket med dom andra som jag har, samma där riktigt fin S action.








Skit fiske på er , Fiska Kroklöst!

//Gunkiboys





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar