torsdag 2 maj 2013

Dexter Jerk med Paddel

Tjo hej såg att några hade testat att köra Dexter Jerk med vanlig Tail, så jag tänkte att jag skulle testa med en paddel, och kan säga att jag blev riktigt nöjd. Grejen är att Dexter Jerk Funkar kanon som vanligt JerkBait men blev riktigt imponerad av hur den gick med både Paddel och Tail. Med Paddlen  får den en riktigt härlig bellyflash gång och man kan köra den extremt långsamt, den får ett riktigt härligt häng och sjunker riktigt långsamt.



Det jag gjorde va att ta en  Black Cat Shad 25 cm funkar säkert med vilken paddel som helst,  klippte av den i den längden jag ville ha cr 6 cm. Satte en ring där kroken sitter och ett lekande och en till ring sen kroken. Paddlen limmar jag fast så den blir centrerad,  man får klippa ut lite så att den sitter som den ska.  Kan rekomendera att slipa lite innan man limmar :)

Kroken kan ibland hänga sig runt paddlen men det gör inget, gången blir den samma och om fisken tar betet vid paddlen så sitter ju kroken där,  så det jag gjorde va trycka dit kroken på ovansidan så att den sitter fast där. det ända jag kan komma på för att kroken inte ska lägga sig över är att inte ha lekande men då bir det att kroken kommer så högt upp och inte hänger lika fritt.



 Kan verkligen rekomendera att testas!

Är en test så är inte så snygg! :D



Skitfiske på er

//Rogge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar