fredag 19 juli 2013

Jakt på Abborre

Igår gav jag mig ut för att jaga stor abborre, första ankringen låg jag nog i 1 till 2 timmar, men efter bara några kast så hög det till,  stora fina gung yepp gädda satt på kroken en fin gädda som jag inte fick upp lite svårt när man ska håva själv. Kastet efter så så hög det till igen, suck gräss tänkte jag men sen började det gå i sidled ett par kraftiga gung i spöt ännu en gädda. Den här va större än den första när den kom ett par meter från båten så exploderade det , efter en bra figth lyckades jag landa den i håven,  en fin gädda på 107 cm 7,6 kg. Men nu va det ju abborre jag va ute efter så jag flyttade mig ankrade upp och tillslut efter 4 små gäddor till så kom första borren på 800 gram efter det kom nästa på 1120 g. blev totalt 4 borrar och 6 gäddor på 10 timmars fiske snaka om trögfiskat :)
Kan ju säga med att fick allt i går på egengjord spinnare Grön, guld flash med lite svart i, med Hayashi SW spö från gunki plus Gunki FV 200 rulle. :)

Skitfiske på er!

//Rogge




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar