fredag 17 augusti 2012

Vilket fiske!

För några dagar sen så bestämde jag och Björkis  att vi skulle åka ut och leta stor gädda, vi åkte efter jobbet och efter cr en timme va vi framme där vi skulle fiska. Vi riggade upp spöna och bara efter 3 kast så fick Kompisen på en liten gädda på 1.5 kg, några kast efter det så fick jag en gädda på cr 15 cm, det kan ju bara bli bättre tänkte jag.  Vi fortsatte fiska när det bara tog tvärstopp i mitt spö, en Stor virvel uppe vid ytan och sen säger Björkis DEN ÄR STOR.

 Det går trögt och så gör den ett gung, SHIT vilkt gött spögung ,  det tar inte lång tid innan den är inne vid båten och då gör den första rusningen tar ett par meter lina, jag sätter press på den och den bara stånkar i botten,  spänner slirbromsen pressar in den till båten, björkis är med med håven och YESSS där ligger den mitt nya PB som mäter hela 116 cm och  11 kg, det blir Gunki yra i båten jag bara står och hoppar och skrattar kan inte tro mina ögon, är ju inte varje dag det ligger en 11 kg gädda i båten. Vi tar några snabba kort och låter fiske gå. glädjen är helt otrolig och vilket rus man får,  hade lite svårt att varva ner där på kvällen men inte så konstigt kanske.. Viken riktigt go tur det blev!



Tack till Björks som följde med ut.

Ut och nöt med er för dom stora finns där!

Skit fiske på er
Gunkiboyz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar